Min datters højde

8. august 2010

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Min datters højde

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål omkring min datters højde.
Hun er 20 mdr.

Da hun blev født vejede hun 4100 g og var 55 cm.
Hendes vægt og højde har set sådan ud i hendes første år:
12 uger: 64 cm og 6,6 kg
4½ måned: 66,5 cm og 7,4 kg
6 mdr: 69 cm og 8,2 kg
8 mdr: 74,5 cm og 9,25 kg
1 år: 77 cm og 9,5 kg

Nu (20 mdr): 82 cm og 11,1 kg.

Jeg målte hende i april og maj til 82 cm også.....

Er det ok?

Hun stortrives, er glad, sjældent syg, motorisk med, snakker, siger mange ord, forstår næsten alt, ...

Annonce

... spiser rimeligt godt, er dog lidt kræsen, men det hun spiser er sundt, og vi forsøger at variere så godt som muligt. Hun sover godt, og sover igennem:o)

Hun blev ammet fuldt de første 6 mdr, derefter blev hun ammet efter behov. Amningen er først stoppet her for nylig, (til sidst var det dog kun meget lidt, 1 lille tår til natten)

Hun kan ikke lide mælk, så hun får dolomitkalk på sin morgenmad. Desuden får hun dagligt en multivitamintablet.

Glæder mig til at høre fra dig:o)

Hilsen en mor til verdens skønneste datter

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.