Brev:
Min datters højde
8. august 2010
Alder:
20 mdr.
Min datters højde
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål omkring min datters højde.
Hun er 20 mdr.
Da hun blev født vejede hun 4100 g og var 55 cm.
Hendes vægt og højde har set sådan ud i hendes første år:
12 uger: 64 cm og 6,6 kg
4½ måned: 66,5 cm og 7,4 kg
6 mdr: 69 cm og 8,2 kg
8 mdr: 74,5 cm og 9,25 kg
1 år: 77 cm og 9,5 kg
Nu (20 mdr): 82 cm og 11,1 kg.
Jeg målte hende i april og maj til 82 cm også.....
Er det ok?
Hun stortrives, er glad, sjældent syg, motorisk med, snakker, siger mange ord, forstår næsten alt, spiser rimeligt godt, er dog lidt kræsen, men det hun spiser er sundt, og vi forsøger at variere så godt som muligt. Hun sover godt, og sover igennem:o)
Hun blev ammet fuldt de første 6 mdr, derefter blev hun ammet efter behov. Amningen er først stoppet her for nylig, (til sidst var det dog kun meget lidt, 1 lille tår til natten)
Hun kan ikke lide mælk, så hun får dolomitkalk på sin morgenmad. Desuden får hun dagligt en multivitamintablet.
Glæder mig til at høre fra dig:o)
Hilsen en mor til verdens skønneste datter