Svar: Behov til stille dreng

25. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udvikling.

Kære Maibrit

Når vi træffer valg på vores børns vegne, så er vi altid nødt til at gøre det ud fra det, som virker rigtigt på det givne tidspunkt. Vi kan ikke se hvad fremtiden bringer, vi kan ikke sige, hvordan vores barn udvikler sig og hvad der sker og derfor er vi nødt til at vælge ud fra det som i situationen virker rigtigt.

Det betyder at vi nogle gange kommer til at skifte mening. Set i "bagklogskabens kloge lys" så skulle vi måske have gjort noget andet - og sådan er det så. Det betyder jo ikke nødvendigvis at det valg vi har truffet er et dårligt valg. Barnet har jo som regel fået noget godt ud af dette også og sandsynligvis en masse gode ting, som barnet ikke ville have fået med sig, hvis vi havde valgt anderledes.

Du valgte i sin tid vuggestuen, fordi du så en masse positivt i dette sammenlignet med dagpleje. Det var det rigtige valg for jer. Og ja, måske ville han have haft det godt i dagpleje, måske ville han ikke - det kan du jo ikke vide. Det afhænger jo også af mange ...

Annonce

... andre ting .. Det du ved er, at han er glad for sin vuggestue, han er glad for pædagogerne og de for ham og han nyder at være der. At han gerne vil med dig hjem og ikke bruger tid på at lege færdig - det er nok fordi han jo også nyder at du kommer efter ham, nyder tiden sammen med dig og at I skal være sammen - det behøver ikke betyde at han ikke trives hvor han er :)

Hvorvidt du skal sende ham i skovbørnehave eller almindelig børnehave synes jeg du skal tale med pædagogerne i vuggestuen om. De har de bedste forudsætninger for at kunne vurdere, hvorvidt din dreng vil trives bedre med det ene fremfor det andet, de ser ham i sammenhæng med andre børn, de ser ham lege ude og lege inde - de vil kunne rådgive dig der.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Forskellen på de to steder må du undersøge ved at besøge stederne, tale med pædagogerne, høre hvordan de arbejder, hvad pædagogiske læreplaner de har osv. for børnene og for stedet.

Jeg håber du kan bruge mine tanker videre, fortsat held og lykke med det hele :)

Og rigtig god sommer!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor