Behov til stille dreng

25. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Behov til stille dreng

Hej Helen.

Valdemar er en lidt stille dreng og han har et stort tryghedsbehov.

Vi valgte i sin tid at han skulle i vuggestue fremfor dagpleje, fordi jeg bedre kan lide "konceptet" i en vuggestue.
men her på det sidste er jeg begyndt at tænke på, om det måske var en fejl. At han hellere skulle have været i dagpleje.

Han er sådan set glad for at gå derude, der er ingen problemer med ham og pædagogerne er glade for ham. Men han er som sagt meget tryghedssøgende og når han f.eks. er på legepladsen, vil han meget gerne have en pædagog i nærheden det meste af tiden. og når vi henter ham, har han ofte travlt med at komme ud af døren, og behøver slet ikke lege færdig.

Jeg tænker at han måske vil have haft bedre af at være et sted med samme kontaktperson hele tiden og ikke 10 forskellige børn og 2 ...

Annonce

... ekstra stuer. altså ved en dagpleje.

Hov jeg må heller indskyde at jeg IKKE overvejer at flytte ham, da han skal starte i børnehave om 1 år, og det synes jeg vil være synd, at gøre nu.

Men jeg skriver for at få dit syn på sagen, selvom jeg godt ved du ikke kender min søn.

Jeg har nemlig skrevet ham op til skovbørnehaver, men tænker om det er bedre at han kommer i en "alm." børnehave, med hans behov?? samtidig tænker jeg også, at han måske vil have godt at de udfordringer der er i en skovbørnehave, for han elsker at være ude og lege.

Jeg ved ikke hvad jeg tror forskellen er mellem en alm. børnehave og en skovbørnehave, men jeg har bare en ide om, at der er mere stabilitet i en alm. børnehave.

Jeg håber du forstår min rodede mail :)

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Venlig hilsen
Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder