Brev:
Behov til stille dreng
25. juni 2010
Alder:
2 år
Behov til stille dreng
Hej Helen.
Valdemar er en lidt stille dreng og han har et stort tryghedsbehov.
Vi valgte i sin tid at han skulle i vuggestue fremfor dagpleje, fordi jeg bedre kan lide "konceptet" i en vuggestue.
men her på det sidste er jeg begyndt at tænke på, om det måske var en fejl. At han hellere skulle have været i dagpleje.
Han er sådan set glad for at gå derude, der er ingen problemer med ham og pædagogerne er glade for ham. Men han er som sagt meget tryghedssøgende og når han f.eks. er på legepladsen, vil han meget gerne have en pædagog i nærheden det meste af tiden. og når vi henter ham, har han ofte travlt med at komme ud af døren, og behøver slet ikke lege færdig.
Jeg tænker at han måske vil have haft bedre af at være et sted med samme kontaktperson hele tiden og ikke 10 forskellige børn og 2 ekstra stuer. altså ved en dagpleje.
Hov jeg må heller indskyde at jeg IKKE overvejer at flytte ham, da han skal starte i børnehave om 1 år, og det synes jeg vil være synd, at gøre nu.
Men jeg skriver for at få dit syn på sagen, selvom jeg godt ved du ikke kender min søn.
Jeg har nemlig skrevet ham op til skovbørnehaver, men tænker om det er bedre at han kommer i en "alm." børnehave, med hans behov?? samtidig tænker jeg også, at han måske vil have godt at de udfordringer der er i en skovbørnehave, for han elsker at være ude og lege.
Jeg ved ikke hvad jeg tror forskellen er mellem en alm. børnehave og en skovbørnehave, men jeg har bare en ide om, at der er mere stabilitet i en alm. børnehave.
Jeg håber du forstår min rodede mail :)
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Maibrit