Svar: Motorik - 17 mdr.
19. maj 2010
Alder:
17 mdr.
Hej med dig
Min hjælp til dig i dag, bliver at henvise dig videre - det er vigtigt at få en fagperson til at se jeres børn, for at vurdere hvorvidt de kan have behov for særlig støtte eller behandling - det kan jeg desværre ikke vurdere gennem brevkassen her ...
Jeg ved at der i kommunen hvor I bor er ansat børnefysioterapeuter i det der hedder "Rådgivningscenteret for børn og familier" og det vil være helt oplagt at du ringer til kommunen og beder om at komme til at tale med en børnefys, som kan vurdere dine børns motorik. Vedkommende vil også kunne vurdere, hvorvidt de har brug for særlig behandling og hvad det i givet fald skal bestå af. Fusioterapeuten vil godt kunne tale med dig om, hvorvidt de kan have KISS syndrom, have brug for kiropraktor eller andet - han/hun vil sandsynligvis også kunne lave nogle øvelser med børnene og vil også kunne henvise jer videre, hvis det skønnes nødvendigt. Børnefysioterapeuten er ikke noget du skal betale selv.
Håber at du får den hjælp I har brug for, fortsat held og lykke med dem begge og med det hele :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske