Svar: Kan man komme for sent i dagpleje?
26. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Hej med dig
Nej, det er bestemt ikke et problem at køre din dreng ind i dagpleje, når han er 14 måneder gammel - tværtimod. Jeg synes helt klart at det er en fordel at han kan være hjemme hos dig, til han bliver et år :)
Netop i den alder, vil han naturligt kunne give mere og mere udtryk for egen vilje og ønsker - det kan man naturligvis ses som besværligt, men for mig er det helt klart en styrke. Du vil jo tydeligt kunne mærke på ham, hvordan han har det med at komme af sted og dagplejen vil naturligt også lettere kunne reagerer på hans behov, når han kan pege og med fagter give mere udtryk for hvad han vil eller ikke vil.
Samtidig vil han i den alder sandsynligvis gå rundt og det er helt klart en fordel at han kan flytte sig, hvis de andre børn irriterer ham eller at han kan gå hen til dagplejer og klatre op til hende, når han føler behov for at sidde lidt på skødet, få et lille kram osv. Det er og må da helt klart være en fordel at han er ældre :)
Så nyd du sommeren hjemme og glæd dig over at I har den mulighed i jeres familie, det lyder så fint :)
Rigtig god påske!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske