Svar: Kravler med strakte ben?
21. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Kære Dorthe
Det er meget normalt at børn skal have lidt øvelse før de kan finde ud af at bukke og strække deres ben. Det kan her hjælpe, hvis du kan få hende til at hoppe på dit skød eller du kan cykle med benene. F.eks. synge "hjulene på bussen drejer rundt" hvor du cykler med hendes ben og lader benene "åbne og lukke" osv. imens du synger. Hoppe øvelser vil altså også hjælpe jer her :)
Når hun ligger foran dig i kravlestilling, så skal hendes fodsåler presses mod dine knæ og du må godt prøve at holde hende i kravlestilling på alle fire på denne måde imens hun rokkes frem og tilbage, du må altså godt prøve at hjælpe hende til ikke med det samme at stikke numsen i vejret :)
Men ellers tænker jeg at du har ret, din datter vil rigtig gerne op at stå og strække sine ben og det skal hun naturligvis også have lov til, det er bare en god idé at hun også får hopperiet og kravleriet med - men ender hun med at springe det helt over og begynder at gå, så fred være med det.
Hun er dog kun 7 måneder, så der er masser af tid til at lære det i endnu :)
Rigtig meget held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske