Svar: Rejse sig op
28. september 2009
Alder:
15 mdr.
Kære Lea
Det kræver god balance at kunne rejse sig uden at skulle støtte ved noget og det kan være en rigtig god idé at du forsøger at lave lidt øvelser som kan styrke Matthes balance.
Det kan være at gynge ham, så han gynger frem og tilbage i en babygynge. Det kan også være at snurre ham rundt, så han laver kolbøtter i luften mellem dine arme. Det kan være at trille ham hen over en stor gymnastikbold. Svinge ham, hoppe med ham, danse med ham. Jo mere du kan bevæge ham, jo bedre balance for han og jo bedre bliver han også til at holde balancen, når han skal rejse sig frit på jorden.
Men ellers tænker jeg at det kommer hen af vejen lige så stille og roligt. Det handler også om mod, at turde og det lyder som om at han er rigtig godt på vej, hvis han nu begynder at gå lidt mere, måske næsten nogle gange får lidt for meget fart på og derfor falder ... Prøv at motivere ham, ved at sige "hovs, op igen!" så han begynder at forsøge selv også inden du kommer til og stille og roligt lærer og tror på at det kan han godt klare selv :)
Rigtig meget held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske