Svar: Sidde selv - 6 mdr.
18. september 2009
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Dejligt at babyfer fungerer godt for jer :)
Din dreng må gerne og bør sidde i høj stol, når han spiser sine måltider i løbet af dagen. Derudover må han naturligvis også sidde i autostol, når I kører i bilen, han må sidde på din arm, dit skød osv. som det nu passer i løbet af en dag.
Hvis du sidder med ham og leger på gulvet, så må han også gerne sidde der og det lyder okay med 5-10 minutter. Ligeså snart han vælter til siden, forover, bagover eller begynder at krumme i ryggen, så er han træt i sin rygmuskulatur og skal ikke sidde mere.
Det er stadig vigtigt at han lægges på maven dagligt og det er super at han nu drejer om sin egen akse og også begynder at krybe. Du skal støtte ham så meget som muligt i dette, fordi det er fra maveliggende stilling at han får styrke nok til senere at begynde at kravle og det vil være rigtig godt, at han lærer sig denne teknik. Det at kunne krydskoordinere er vigtigt for hjernens udvikling og hjernehalvdelenes evne til at arbejde sammen ...
Så sidde i høj stol, når han spiser osv. kortvarigt på gulvet og så stadig så meget på maven, som du kan få ham til :)
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål :) Det lyder som om at han er rigtig godt med motorisk! Dejligt!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske