Svar: Græder til babysvømning
2. april 2009
Alder:
3 mdr.
Kære Marianne
Din dreng har en alder nu, hvor han ser længere og er langt mere bevidst om verden omkring sig. Det betyder også at han måske registrerer svømmehallen på en helt anden måde end han tidligere har gjort. Lugten, lydende osv. Det kan være meget overvældende at gå ind i en svømmehal, hvis man tænker over det...
Du skal naturligvis gøre op med dig selv, hvorvidt du vil fortsætte eller ej. Babysvømning er jo super godt for hans motoriske udvikling og det er skønt at have den kontakt med sit barn i vandet - men det er naturligvis ikke særlig sjovt, hvis barnet er ulykkelig det meste af tiden.
Hos jer lyder det som om at det hele går rigtig godt, lige indtil I står op af vandet. Han er glad, han nyder det, slapper af osv. det er super dejligt og rart for jer begge. Men ligeså snart han kommer op, så er det hele pludselig for meget. Jeg tænker her, at alderen spiller ind. Han er så fokuseret, bliver så stimuleret på alle måder, at han bare er super træt, når svømmetimen er overstået og når man er overtræt, - ja så kan man ikke gøre så meget andet end at græde ... :o) Så jeg, jeg tror trætheden overmander ham.
Du kan forsøge om du kan berolige ham med brystet inden I stiger op af vandet, så han bliver fuldstændig afslappet og næsten falder i søvn eller om du i stedet skal skynde dig at få ham vasket, skiftet, tøj på, amme ham og så lade ham sove. Nogle gange kan det være en god idé ikke at trække pinen ud, andre gange er det bedre at tage sig rigtig god tid ...
Det er det nærmest jeg kan komme på en forklaring i dag, fortsat held og lykke med det og rigtig god påske:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske