Svar: Sele i barnevogn - 23 mdr.
3. marts 2010
Alder:
23 mdr.
Kære Rikke
Det anbefales at din dreng sover med sele på så længe han kan ligge i vognen, man kan ligesom ikke blive for stor til selen, men man kan godt vokse ud af barnevognen ... I en klapvogn er der dog også seler og de bør også bruges :)
Der findes forskellige typer af seler og måske har I brug for en anden type, nu hvor din dreng er så stor ... Det kan også være at selen skal spændes lidt mod bunden, så han ikke kan vende og vride sig så meget, som du oplever lige nu. Han skal naturligvis ikke kunne få selen om halsen, så lyder det som om at selen er for løs på en eller anden måde.
Så selen er altså fortsat vigtigt, men du skal naturligvis sikre dig at selen er spændt korrekt fast og ikke er hverken for løs eller for stram.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
God weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske