Onani

3. marts 2010

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Onani

Hej Helen

Vi har en dejlig datter på 19 måneder, som er fuld af krudt i røven og snakker på livet løs. Hun er rigtig glad for sin dagplejer og udvikler sig rigtig fint. Vores største problem er, at hun siden hun var 10 måneder har onaneret. Vi har altid tumlet meget inde i vores seng, hvor vi kilder hende, triller osv. Det var her hun som 10 måneder gammel begyndte at onanerer ved at samle benene rundt om bleen, så den bliver trykket lidt ind.
Vi spurgte lægen og sundhedsplejersken om det og fik at vide det nok skulle gå over, og at vi skulle aflede hendes opmærksomhed.

I løbet af det sidste halve år har det ændret sig, så hun nu gør det i sin autostol og højstol. På det seneste er hun også begyndt at gøre det, når hun sidder på skødet af en eller når hun bæres. Hun gør det ikke mere i sin seng eller vores.
Det værste er i højstolen, da det fjerner hendes opmærksom fra det vi er i gang med, og det er ikke rart, når man har gæster eller er i byen! ...

Annonce

... Hvis hun er begyndt på det vil hun ikke væk fra stolen, fordi hun tydeligvis nyder det. Hun gør det både hjemme og ved dagplejeren.

Vi kan nogle gange distraere hende, så hun ikke begynder, men så skal vi snakke til hende hele tiden.

Vi har lige taget bøjlen af trip trap stolen, hvilket gør det lidt sværere for hende.

Mit spørgsmål går på, om vi skal sige "nej det må man ikke gøre her, men kun inde i din egen seng" og så flytte hende ned på gulvet. Er i tvivl om hun forstår, hvad det er hun ikke må. I bilen kan vi jo ikke rigtig gøre noget. Samtidig er det jo rigtig besværligt, hvis man skal afbryde hende i at spise, for at sætte hende ned på gulvet. Men det er måske nødvendigt i en periode.

Synes det er rigtig svært at se på, at hun gør det. Det virker helt forkert, når hun ikke er ældre, selvom jeg godt ved det ikke er den samme lyst følelse som voksne får.

Håber du kan komme med et par gode råd.

Venlig hilsen

Lillepigens mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi