Sele i barnevogn - 23 mdr.

3. marts 2010

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Sele i barnevogn - 23 mdr.

Hej Helen

Et kort spørgsmål.

Som så mange andre sover Emil (2 år i april) udenfor i sin barnevogn efter frokost når vi er hjemme. Siden han kunnet sidde med en sele på.

Men jeg er i tvivl om den sele stadig skal bruges. Har et par gange oplevet at jeg kommer ud til ham og han har fået drejet sig så meget rundt at han er viklet helt ind i selen og ikke kan bevæge sig. Det er jo ikke smart - og jeg er bange ...

Annonce

... for om han kan få den om halsen.

Samtidig er jeg jo også bange for at han hopper ud over kanten, hvis han ikke har sele på. Forstår han nu hvor han næsten er to år, at det med at hoppe ud, det er en rigtigt dum ide.

Hvad er mest hensigtsmæssigt? Jeg vil jo gerne at han kan blive ved at sove i vognen så længe han kan være der (og lillebitte som han er er det er godt stykke tid endnu).

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39