Svar: Hun hader spaceren - hvad gør vi?

21. juli 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Jenny

Det er en ulykkelig situation, når børn ikke vil tage deres medicin og det handler naturligvis om at hun ikke forstår hvad det er og endnu ikke fornemmer virkningen af den, følelsen af at det gør hende godt.

Medicinen er dog vigtig for hende og derfor er I nødt til at give hende den, også selvom hun protesterer. I må holde hende også selvom hun protesterer og så må I samtidig tale rolig til hende, så hun hører at I ikke vil hende noget ondt. Imens I giver hende masken. Der er ingen tvivl om at hun er bange, hvilket vi voksne også ville være, hvis der pludselig kom en og satte en maske foran vores ansigt og vi ikke vidste hvad det var. Derfor er det også vigtigt at I forsøger at bevare roen og taler ...

Annonce

... stille til hende, imens I giver hende masken.

Det er rigtig hårdt og det virker som et overgreb. Jeg tror alle forældre der har skulle give spacer har prøvet at stå i jeres situation og man har det som forældre forfærdeligt. Det er bare sådan nogle gange - og f.eks. når det drejer sig om medicin, at man må gøre det mod barnets vilje, fordi man jo som voksen kender vigtigheden og det gør barnet ikke.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Tal med lægen om effekten af Nes spacer, hvis jeres datter skriger og ikke trækker vejret rigtigt. Lægen må vurdere betydningen af det og vigtigheden i fortsat at medicinere hende på den måde:o)

Jeg har lagt din frustration på siden og hvis andre familier har et godt råd, så lad mig det høre og jeg vil give det videre:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

2. november 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Afføring 3-4 gange dagligt

Hej Helen. Vi har en datter på 6 1/2 mdr. Da far snart skal overtage barsel,...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin