Svar: Ændring i appetit og træthed
15. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Janni
Hvis din søn fortsat er slap og du har svært ved at holde gang i ham, så han er det man kalder sløv, så synes jeg at du skal tage ham til lægen.
Hvis din søn begynder at få feber, skal du også henvende dig hos lægen.
Med hensyn til væskemangel så vil hans behov, hvis han vejer 6.5 kg, være knap 1100 ml i døgnet, det kan dog svinge så han nogle gange spiser lidt mere og andre gange lidt mindre.
Min mening er, at man altid skal lytte til en mors bekymring, da mor trods alt er den der kender sit barn bedst. Hvis du er bekymret for din dreng, skal du derfor ikke afholde dig fra at søge læge. Ofte kan vi jo have det sådan at 'vi ikke vil være til besvær' eller 'vi vil jo ikke virke for pylrede eller hønemor agtige', men sådan er det ikke. Hvis du er bekymret for dit barn, så skal du stå fast ved dette.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske