Svar: Blod i afføringen
15. marts 2004
Alder:
4 mdr.
Kære bekymrede mor
Blod i afføringen skyldes som regel en lille rift ved endetarmen. Det kan komme i forbindelse med at barnet har feber, at du har målt barnets temperatur ved endetarmen, eller at barnet har hård mave og svært ved at komme af med sin afføring. Det at din søn har afføring 1-3 gange dagligt tyder dog ikke på at han har forstoppelse.
Umiddelbart tror jeg det er et enkeltstående fænomen, hvis du oplever det igen, synes jeg at du skal tage ham til lægen og få det tjekket.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske