Svar: Feber og barnevogn - 9 mdr.
8. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Kære Marc´s mor
Det afhænger helt af hvordan din dreng har det. Frisk luft kan naturligvis være godt, når man er forkølet og har tilstoppede luftveje - det kan lette og gøre at barnet trækker vejret bedre. På den måde kan en trilletur i barnevognen være okay.
Modsat skal man vurdere, hvordan barnet har det bedst. Et barn med feber bør umiddelbart sove i et køligt rum, hvor der er ro og hvor temperaturen ikke varierer for meget. Har man feber er man ofte også lidt lyssky og vil have det bedre i et værelse med nedrullede gardiner end i en barnevogn, hvor dagslyset kan være skarpt.
At sove inde i et afkølet rum, hvor lyset og solens varme stråler så vidt muligt holdes ude er altså det bedste til syge børn.
Men du må lave en individuel vurdering og gøre som du mener tjener din dreng bedst, som udgangspunkt synes jeg dog ikke at syge børn skal sove ude...
Håber dette er svar nok, god bedring med ham og rigtig god pinse:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske