Svar: Skoldkopper - 2 år, 6 mdr.
31. marts 2008
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Tina
Nogle børn får et meget mildt angreb af skoldkopper, hvor barnet kun får meget få knopper og på ingen måde er mærket af det. Andre børn får i hundrede vis, har dem overalt og er meget påvirket af det. Også der er børn så forskellige.
Du har dog ret i at der jo burde komme blærer og skorpe på og selvom Rico kun får få knopper, så skal de trods alt fortsat ligne skoldkopper og te sig som skoldkopper.. men igen har lægen set dem, så hvis diagnosen er skoldkopper, så må du jo et eller andet sted tro på det...
Hmmm...Du skriver at knopperne ligner myggestik og sådan synes jeg normalt ikke at skoldkopper ser ud. Skoldkopper plejer at ligne blærer, lidt ligesom væskefyldte dråber der sidder på huden. De brister og bliver til en sårskorpe, som så falder af efter nogle dage.
Jeg kan ikke se ham og har derfor svært ved at bedømme om der er tale om skoldkopper eller ej. Men jeg kan dog godt bekræfte at nogle børn får meget milde angreb af skoldkopper. Har I været i nærheden af andre børn med skoldkopper, så du tænker at han er blevet smittet derfra?
Rigtig god bedring med ham, skoldkopper eller ej:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske