Træt dreng og mad

31. marts 2008

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Træt dreng og mad

Hej Helen.

Albert på 17 mdr er en meget nysgerrig, fræk og sjov dreng. Han drøner rundt og snakker volapyk i alle sine vågne timer, han undersøger, piller ved, prøver af osv. HELE tiden. Og så er han et udebarn som godt kunne være ude det meste af dagen. Han brokker sig ihvertfald højlydt når han skal ind igen:-)

Nå men Helen mit spørgsmål lyder på om det er normalt, at sådan en bandit lige pludselig blir´meget træt. Altså har en dag engang imellem hvor han putter meget, lægger sig på sofaen og ellers er lidt mere stille end han normalt er. Han har f.eks. sovet 2 x 2 timer i dag og virker faktisk træt nok til at komme i seng igen nu hvor kl.er 19.. Han har ingen feber og har appetit. Måske den vilde udvikling trætter indimellem eller???

Og så vil jeg gerne have dig til at kigge på hans mad i ...

Annonce

... løbet af en dag og fortælle mig om det ser godt nok ud.

Morgenmad: næsten ingen. Gider ikke at spise før han har været vågen ca. 1 time og der spiser han ½ bolle m. smøreost el. smør + en banan
Frokost: 2 rundom rugbrød og lidt vindruer
Mellemmåltid: frugttallerken og evt. ½ bolle eller et stykke toastbrød
Aftensmad: Det som vi spiser. Ellers kylette, fiskefilet og kogte gulerødder, majs, ærter, kartoffelbåde

Nogle gange natgrød.

Og så drikker han masser af mælk og vand.

Og så en sidste ting. Han går og "slår" sig selv med flad hånd i hovedet, ikke hårdt. (Hans mormor har lært ham gakgak), men han gør det nogle gange ud i den blå luft. Måske 5-7 gange på en dag. Jeg bliver helt bange for om han har ondt, eller om det også bare er en normal ting at gøre....?

Kærlig Hilsen

Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor