Brev:
Træt dreng og mad
31. marts 2008
Alder:
17 mdr.
Træt dreng og mad
Hej Helen.
Albert på 17 mdr er en meget nysgerrig, fræk og sjov dreng. Han drøner rundt og snakker volapyk i alle sine vågne timer, han undersøger, piller ved, prøver af osv. HELE tiden. Og så er han et udebarn som godt kunne være ude det meste af dagen. Han brokker sig ihvertfald højlydt når han skal ind igen:-)
Nå men Helen mit spørgsmål lyder på om det er normalt, at sådan en bandit lige pludselig blir´meget træt. Altså har en dag engang imellem hvor han putter meget, lægger sig på sofaen og ellers er lidt mere stille end han normalt er. Han har f.eks. sovet 2 x 2 timer i dag og virker faktisk træt nok til at komme i seng igen nu hvor kl.er 19.. Han har ingen feber og har appetit. Måske den vilde udvikling trætter indimellem eller???
Og så vil jeg gerne have dig til at kigge på hans mad i løbet af en dag og fortælle mig om det ser godt nok ud.
Morgenmad: næsten ingen. Gider ikke at spise før han har været vågen ca. 1 time og der spiser han ½ bolle m. smøreost el. smør + en banan
Frokost: 2 rundom rugbrød og lidt vindruer
Mellemmåltid: frugttallerken og evt. ½ bolle eller et stykke toastbrød
Aftensmad: Det som vi spiser. Ellers kylette, fiskefilet og kogte gulerødder, majs, ærter, kartoffelbåde
Nogle gange natgrød.
Og så drikker han masser af mælk og vand.
Og så en sidste ting. Han går og "slår" sig selv med flad hånd i hovedet, ikke hårdt. (Hans mormor har lært ham gakgak), men han gør det nogle gange ud i den blå luft. Måske 5-7 gange på en dag. Jeg bliver helt bange for om han har ondt, eller om det også bare er en normal ting at gøre....?
Kærlig Hilsen
Karoline