Svar: Ondt i maven? - 14 mdr.
16. januar 2008
Alder:
14 mdr.
Kære Line
Det lyder bestemt som om at der er en sammenhæng imellem at jeres datter skal af med sin afføring og at det er ubehageligt for hende. Du skriver at hendes afføring ikke virker hård, men måske er den alligevel lidt for hård for hende at komme af med. Hvis hun har haft lidt hård mave på et tidspunkt, så kan det også være at hun har fået en lille rift ved endetarmen og det svier jo og gør ondt.. prøv at lægge mærke til det.
En anden mulighed er at hun måske har en urinvejsinfektion, så gør det jo ondt at tisse og tit så tisser børn jo også når de har afføring. Det kunne derfor være en god idé at aflevere en urinprøve hos lægen for at se om det kunne være det. Du kan på apoteket købe en lille pose, som du kan sætte på hendes tissekone og deri opsamle lidt urin til en prøve.
Jeg synes det vil være helt relevant at I drøfter det med jeres læge, så må han lige trykke hende på maven og sikre sig at alt føles som det skal.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske