Svar: 7½ måned - gylp
18. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Mor
Sålænge din datter tager på og trives, så vil man ikke gøre noget ved hendes gylperi.
Jeg synes det er synd, hvis du skærer ned i hendes mad, så hun bliver sulten. Prøv i stedet at give hende maden langsomt, lad hende få lidt af gangen og lidt at drikke ind imellem.
Sørg også for at hun ikke rumsterer for meget rundt lige efter at hun har spist. Undgå f.eks. gyngeture, at ligge på maven osv. lige efter et måltid.
Jeg ved godt at det gør du sikert allerede og at det er begrænset, hvor langsom hun kan spise. Men forsøg og lev med at hun fortsat gylper en gang imellem. Fokuser på hendes trivsel og udvikling, som jo går godt, i stedet for.
Held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske