Brev:
Min 18 mdr søn vågner meget tidligt
18. februar 2004
Alder:
18 mdr.
Min 18 mdr søn vågner meget tidligt
Hej
Jeg har en søn på snart 18 mdr, som desværre er begyndt at vågne kl ca 5.00 hver morgen.
Fra han var ca 11 mdr, er han blevet lagt i seng ved 19-tiden, hvorefter han sov til 6.30-7.00 hver morgen. Efter vi flyttede lige før jul, har vi haft problemet med, at han vågner omkring kl 5.00 (på en god dag sover han til 5.30).
Jeg ved godt, at det kan være en stor omvæltning for et lille barn at flytte, men sådan virker han ikke. Han er smadder glad for den nye dagplejer, og han trives i vores nye lejlighed, og er glad for det nye værelse.
Vi har prøvet at trække putningen til kl 20.00 den sidste måned, men uden held. Han vågner stadig tidligt.
Vi har givet ham mad ligefør sengetid, så vi var sikre på, at han ikke var sulten - det hjalp heller ikke.
Nu er vi gået tilbage til at putte ham kl 19.00, simpelthen af den årsag, at så får han en times mere søvn, og vi får en times mere "forældre-tid", da vi jo er tvunget til at gå tidligt i seng, når han vågner kl 5!
Jeg har hørt noget om, at børn i denne alder går over til "voksen"-søvn (REM søvn), men behøver han at vågne SÅ tidligt af den grund!?
ALLE gode råd modtages...
Tak.
:o) Anette