Svar: Forkølet og nattesøvn
12. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Jeg tror helt sikkert at der er en sammenhæng imellem din datters forkølelse og det at hun er begyndt at vågne hyppigere. Selvom du synes at snottet flyder, så er hendes slimhinder hævedede og det giver jo ikke meget plads i en i forvejen lille næse:o)
Sørg for at hæve hovedenden på madrassen, evt. ved at lægge et ringbind under. Din datter nyder sikkert godt af amning i denne periode, både fordi den varme mælk løsner og når hun føler sig sløj, så er det jo det mest trygge der findes. Jeg tror ikke at din datter bliver hurtigere rask af at blive ammet mere, men hun har det bedre imens hun er syg.
Du kan evt. også give hende lidt te med mælk og sukker. Det løsner også.
God bedring med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske