Forkølet og nattesøvn

12. februar 2004

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Forkølet og nattesøvn

Hejsa

Min 8½ måned gamle datter er forkølet, dog uden feber osv, men med snotnæse og irriterede øjne (ligner øjenbetændelse, men har fået checket at det er pga. forkølelsen ).

Hun var lige begyndt at sove igennem, men vågner nu pludselig flere gange både aften + nat og er ked af det. Det er ikke næsen der er stoppet, for det flyder af sig selv og mange gange skal hun bare have sutten, men indimellem også nusses lidt. Er det pga. forkølelsen hun vågner mon?

Derudover vil jeg høre om det har nogen effekt at amme hende oftere i denne periode end normalt, altså bliver hun mon hurtigere frisk af det?

Jeg har siden hun var 6 mdr. givet hende Biostrath 3 gange dagligt og pt får hun også frisk presset appelsin i hver portion grød.

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!