Svar: Smerter?
1. november 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Mia
Jeg synes også det lyder som om at din datter har ondt og min umiddelbare tanke er at hun måske har blærebetændelse. Så gør det jo ondt hver gang hun tisser, både om dagen og om natten.
Jeg synes derfor du skal gå på apoteket og købe et urinprøvesæt til babyer. Det er en lille pose som du kan klistre fast på hendes tissekone og på den måde opfange en tissetår, som du så kan komme i et uringlas og aflevere hos egen læge. Her vil de kunne undersøge om hun har en blærebetændelse/urinvejsinfektion der skal behandles.
Hvis ikke det er dette, så prøv at se om du kan filme det, evt. på mobiltelefonen så du kan vise det til lægen. Jeg synes ikke din datter skal have det sådan, uden at I får det tjekket og i hvert fald drøfter det med lægen. Det lyder ikke som pjat men som en rigtig fin observation.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske