Smerter?

1. november 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Smerter?

Kære netsundhedsplejerske,

Vi har en datter som nu er 7½ måned og hun er begyndt at lægge benene over hinanden og trække dem op under sig, mens hun stønner/små klynker. Når hun gør det tager hun altid fat i blusen lige midt på maven. Vi forstår ikke hvorfor hun gør det, og det bekymres os selvfølgelig.

Hun har et stykke tid, specielt når hun er træt eller bliver puttet ligget og trukket benene op under sig mens hun har stønnet/små klynket. Det har været sådan et stykke tid men det er med tiden oftere, i længere perioder og mere højlydt stønnen. Hun gør det på alle tider af døgnet, også om natten hvor hun gør det i søvne. Hun arbejder nu så meget at hun bliver helt våd af sved og det kunne godt se ud ...

Annonce

... som om det gør ondt på hende. På den anden side så er det ofte (men ikke altid) at hun holder op, når hun bliver taget op.

Vi har haft hende til ørelæge for at se om der var noget at se på ørene men der var ikke noget at bemærke.

Vi kan ikke forstå hvad der får hende til dette. Det kunne være almindelig rastløshed men det synes vi alligevel at det er for voldsomt og for ofte til. Det er jo ubehageligt at se på og vi er selvfølgelig bange for at der er noget der gør ondt på hende men på den anden side så kan vi heller ikke se hvad det skulle være når der nu ikke er noget på ørene.

Har du en ide om hvad dette kan skyldes og frem for alt hvad vi kan gøre for at stoppe det?

Med Venlig Hilsen
Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger