Brev:
Smerter?
1. november 2007
Alder:
7 mdr.
Smerter?
Kære netsundhedsplejerske,
Vi har en datter som nu er 7½ måned og hun er begyndt at lægge benene over hinanden og trække dem op under sig, mens hun stønner/små klynker. Når hun gør det tager hun altid fat i blusen lige midt på maven. Vi forstår ikke hvorfor hun gør det, og det bekymres os selvfølgelig.
Hun har et stykke tid, specielt når hun er træt eller bliver puttet ligget og trukket benene op under sig mens hun har stønnet/små klynket. Det har været sådan et stykke tid men det er med tiden oftere, i længere perioder og mere højlydt stønnen. Hun gør det på alle tider af døgnet, også om natten hvor hun gør det i søvne. Hun arbejder nu så meget at hun bliver helt våd af sved og det kunne godt se ud som om det gør ondt på hende. På den anden side så er det ofte (men ikke altid) at hun holder op, når hun bliver taget op.
Vi har haft hende til ørelæge for at se om der var noget at se på ørene men der var ikke noget at bemærke.
Vi kan ikke forstå hvad der får hende til dette. Det kunne være almindelig rastløshed men det synes vi alligevel at det er for voldsomt og for ofte til. Det er jo ubehageligt at se på og vi er selvfølgelig bange for at der er noget der gør ondt på hende men på den anden side så kan vi heller ikke se hvad det skulle være når der nu ikke er noget på ørene.
Har du en ide om hvad dette kan skyldes og frem for alt hvad vi kan gøre for at stoppe det?
Med Venlig Hilsen
Mia