Svar: Næsen løber konstant

24. oktober 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Hej med dig

Det lyder som om du allerede gør rigtig meget for at forebygge forkølelse og det at du fortæller at din datters næse løber med klart snot lyder lidt som noget allergisk.

Når man har allergi, så reagerer man ofte med kløende næse, tilstoppet næse og klart næseflåd. Jeg synes ud fra det du fortæller at det vil være helt relevant at du drøfter det med lægen og får lægen til at undersøge din datter.

Ud over allergi for visse fødevarer, så kan man have allergi overfor pollen, husstøvmider, og dyr (f.eks. hund, kat og hest) og man kan via en priktest og en blodprøve få et indtryk af om dette gør sig gældende i forhold til din datter. Man kan så diskutere om du oplever din datter symptomer så generende at hun skal undersøges nu - jo ældre hun er/bliver, jo mere sikker vil prøverne være... modsat hvis I har kat og det viser sig at det er den der giver problemerne, så vil det jo være hele relevant at fjerne den fra hendes omgivelser (selvom det kan være trist).

Sundhedsstyrelsen anbefaler ikke Biostrath, som hører under kosttilskud. ...

Annonce

...

Sundhedsstyrelsen skriver: "Kosttilskud er uegnede og unødvendige for børn under 1 år... Kosttilskud må ikke markedsføres som havende en forebyggende eller helbredende virkning. Det er således i strid med fødevarelovgivningen, hvis producenterne hævder, at man kan forebygge eller helbrede sygdomme med et kosttilskud.". Dette er fra "Anbefalinger for spædbarnets ernæring 2005".

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Da jeg arbejder ud fra sundhedsstyrelsens retningslinier kan jeg således ikke anbefale biostrath. Derimod vil det være rigtig godt at du begynder at give din datter mere og mere forskellig mad. I løbet af de næste måneder vil du kunne tilbyde hende mere og mere familiemad og mere variation og det er vigtigt at hendes immunforsvar bygges op inde fra via en god og sufficient kost.

For at lette på vejrtrækningen om natten, så kan du elevere hendes hovedende lidt. Læg en pude eller lignende ind under madrassen så den løftes op og hun ligger lidt højere med hovedet. Hovedpude er hun for lille til.

Rigtig god bedring med hende og fortsat held og lykke. God weekend:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder