Svar: Svamp? - 11 mdr.
21. oktober 2007
Alder:
11 mdr.
Kære Christina
Det kan godt lyde som en svampeinfektion. Dette skal behandles med brentan og det får du på recept hos lægen. Læg mærke til om han også har hvide belægninger i munden, i givet fald har han også svamp der, hvilket også skal behandles og hvis du stadig ammer, så skal du også behandles.
Hvis det kun er svamp i bleområdet, så kan du også købe det der hedder 'Brentan babypasta' i håndkøb på apoteket og se om det vil hjælpe. Det er en mildere brentan og det er ikke sikkert at det er nok, det kommer an på hvor hårdt angrebet han er.
Prøv om du kan få han til at drikke lidt dansk vand, det kan hjælpe og giv ham også A38 at spise, det neutraliserer og skaber god balance indvendig.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske