Svar: Masser af gylp eller er det opkast
28. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Maria
Det lyder umiddelbart mere som opkast end som gylp, da det lyder som om at rigtig meget kommer retur og at det nærmest er eksplosivt. Det lyder således som om at Victoria har fået en eller anden form for mavereaktion.
Måske går det allerede bedre med hende nu, hvor jeg svarer. Men der er lige lidt ting som jeg vil nævne.
For det første skriver du at I har startet den pågældende dag med lidt yoghurt naturel. Måske det er for voldsomt for hende og måske I skal være lidt forsigtige med komælksprodukter, hun er stadig ikke så gammel og selvom det ikke er meget hun har fået og det er meget neutralt, så synes jeg I skal holde en pause med komælk.
Derudover skal I medtænke om I har skiftet mærke på erstatningen, måske reagerer hun på et nyt produkt?
Det er også vigtigt at I fortsat koger vandet til hendes erstatning, når hun har det sådan, så I ikke laver erstatningen bare med vandhane vand som varmes. Det skal koges, afkøles og blandes med pulveret og en flaske af gangen, når hun har det sådan.
Havregrød er godt til maven og har hun lyst til lidt at sidde med noget at bide i, må I godt give hende en brødskorpe at sidde med i hånden, naturligvis under opsyn.
I kan også gå tilbage til lidt risgrød fordi det er så neutralt som det er.
Laver I grøntsagsmos så forsøg i første omgang med de meget milde grøntsager som kartoffel, gulerod, squash og ærter og se om en mos af dette er noget hun synes om og kan holde i sig.
Hvis hun får feber og begynder at virke utilpas, så skal I få lægen til at se på hende. Hvis hun fortsætter med at kaste op så synes jeg også I skal få hende set på af lægen også selvom hun ikke har feber.
Rigtig god bedring med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske