Svar: Ekstrem gråd og skrigeri
21. juni 2007
Alder:
16 mdr.
Kære Signes mor
Jeg synes for det første at det vil være relevant at du får lægen til at se på lille Signe. Det er usædvanligt at hun får mæslinger i forbindelse med vaccinationen og dette er nogen lægen bør informeres om og melde videre. Dertil kommer at det vil være relevant at undersøge om Signe har reelt ondt - det kan sagtens være hendes tænder (børn kan godt have så ondt for tænder at man som forældre kan blive helt desperat og børnene kan også virke desperate), men smerter kan også være lokaliseret til ørerne, maven eller urinvejene og jeg synes Signe skal tjekkes.
Jeg ved godt at Signe er blevet set af læger mange gange, indlæggelse på børneafdeling osv. og her fundet helt fin, men nu er det en ny situation og selvom I nok næsten ikke orker mere med læger, så synes jeg altså at det er relevant at få en lægelig vurdering med på vejen her.
Det kan godt være at det 'bare' handler om alder og at Signe i øjeblikket har et meget stort behov for at være tæt på jer. Mange børn får en større fornemmelse for fare, det at verden kan være farlig når de er omkring 1½ år og måske er Signe der nu og er derfor mere tryghedssøgende. At hun vil have mor for sig selv er heller ikke unormalt.
Men Signe har ikke tidligere opført sig på denne måde og ikke så markant som I beskriver nu og derfor tæller jeg det mere smerter, sygdom, tandfrembrud eller lignende og derfor anbefaler jeg at I får hende tjekket.
Jeg håber at ovenstående hjælper jer lidt videre. Hvis det viser sig at lægen intet finder, så må vi så se hvordan jeg kan guide jer videre, men lige nu skal I finde ud af om lille Signe har ondt og hvorfor:o)
Rigtig god bedring med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske