Svar: Ekstrem gråd og skrigeri

21. juni 2007

Kategori:
Alder:
16 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Signes mor

Jeg synes for det første at det vil være relevant at du får lægen til at se på lille Signe. Det er usædvanligt at hun får mæslinger i forbindelse med vaccinationen og dette er nogen lægen bør informeres om og melde videre. Dertil kommer at det vil være relevant at undersøge om Signe har reelt ondt - det kan sagtens være hendes tænder (børn kan godt have så ondt for tænder at man som forældre kan blive helt desperat og børnene kan også virke desperate), men smerter kan også være lokaliseret til ørerne, maven eller urinvejene og jeg synes Signe skal tjekkes.

Jeg ved godt at Signe er blevet set af læger mange gange, indlæggelse på børneafdeling osv. og her fundet helt fin, men nu er det en ny situation og selvom I nok næsten ikke orker mere med læger, så synes jeg altså at det er relevant at få en lægelig ...

Annonce

... vurdering med på vejen her.

Det kan godt være at det 'bare' handler om alder og at Signe i øjeblikket har et meget stort behov for at være tæt på jer. Mange børn får en større fornemmelse for fare, det at verden kan være farlig når de er omkring 1½ år og måske er Signe der nu og er derfor mere tryghedssøgende. At hun vil have mor for sig selv er heller ikke unormalt.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Men Signe har ikke tidligere opført sig på denne måde og ikke så markant som I beskriver nu og derfor tæller jeg det mere smerter, sygdom, tandfrembrud eller lignende og derfor anbefaler jeg at I får hende tjekket.

Jeg håber at ovenstående hjælper jer lidt videre. Hvis det viser sig at lægen intet finder, så må vi så se hvordan jeg kan guide jer videre, men lige nu skal I finde ud af om lille Signe har ondt og hvorfor:o)

Rigtig god bedring med hende:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig