Ekstrem gråd og skrigeri

21. juni 2007

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Ekstrem gråd og skrigeri

Hej Helen

Det gik ellers lige så godt, men så blev Signe MFR-vaccineret, og så fik hun mæslinger med høj feber. Hun var syg i næsten en uge. Hun var selvfølgelig pylret og svær at gøre tilpas. Man har det jo ikke godt med høj feber. Så blev hun rask, men hun var stadig lidt træt, og nu har hun så fået lidt røde prikker samt et par dage med høj feber igen. (Det er knapt 3 uger siden, at hun blev vaccineret

Samtidig er hun begyndt at tage sig nogle voldsomme skrigeture. Det er lige så det ringer for ørerne. Hun spænder så meget, at hun nærmest ryster. Hvis der sker noget uventet kan hun stoppe på sekundet. Ellers er hun slet ikke til at få ned igen. Om aftenen kan jeg være nødt til at forlade værelset et øjeblik og så komme tilbage. Når jeg kommer ind igen efter et minuts tid, så ser hun nærmest desperat ud i øjnene, men så falder hun til ro i mine arme, og et øjeblik efter kan jeg lægge hende igen.

Da hun stopper øjeblikkelig, hvis f.eks. far og hunden kommer, har jeg svært ved at tro, at hun har ondt, men ...

Annonce

... man bliver selvfølgelig i tvivl, når hun skriger så meget. Hun er ved at få kindtænder. Kan det gøre så ondt, at man bliver så desparat? Hun putter ikke sutten i munden, når hun skriger mest, men ellers vil hun gerne have den i løbet af dagen.

I løbet af dagen synes hun, at det er rigtig sjovt at lege med far, men når hun er oppe at køre, dur far ikke. Han må ikke ret gerne være med til at trøste. Han lagde sin hånd på min skulder, men det ville hun ikke have. Hun fik nu ikke lov til at bestemme det, og så affandt hun sig med det.

Er det et adfærdsproblem det her skrigeri, hun er vel reelt i alderen, hvor de små begynder at frigøre sig? Desperationen i hendes øjne får os også til at tænke på, om hun er angst. Om natten klynker hun temmelig meget i søvne for tiden. Hun vågner også utrolig mange gange, i perioder i nattens løb, kan hun kalde på os hvert kvarter. Det plejer hun ellers ikke.

Jeg glæder mig til at høre fra dig, for vi ender da med en høreskade, hvis det fortsætter.

Med venlig hilsen
Signes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla