Brev:
Ekstrem gråd og skrigeri
21. juni 2007
Alder:
16 mdr.
Ekstrem gråd og skrigeri
Hej Helen
Det gik ellers lige så godt, men så blev Signe MFR-vaccineret, og så fik hun mæslinger med høj feber. Hun var syg i næsten en uge. Hun var selvfølgelig pylret og svær at gøre tilpas. Man har det jo ikke godt med høj feber. Så blev hun rask, men hun var stadig lidt træt, og nu har hun så fået lidt røde prikker samt et par dage med høj feber igen. (Det er knapt 3 uger siden, at hun blev vaccineret
Samtidig er hun begyndt at tage sig nogle voldsomme skrigeture. Det er lige så det ringer for ørerne. Hun spænder så meget, at hun nærmest ryster. Hvis der sker noget uventet kan hun stoppe på sekundet. Ellers er hun slet ikke til at få ned igen. Om aftenen kan jeg være nødt til at forlade værelset et øjeblik og så komme tilbage. Når jeg kommer ind igen efter et minuts tid, så ser hun nærmest desperat ud i øjnene, men så falder hun til ro i mine arme, og et øjeblik efter kan jeg lægge hende igen.
Da hun stopper øjeblikkelig, hvis f.eks. far og hunden kommer, har jeg svært ved at tro, at hun har ondt, men man bliver selvfølgelig i tvivl, når hun skriger så meget. Hun er ved at få kindtænder. Kan det gøre så ondt, at man bliver så desparat? Hun putter ikke sutten i munden, når hun skriger mest, men ellers vil hun gerne have den i løbet af dagen.
I løbet af dagen synes hun, at det er rigtig sjovt at lege med far, men når hun er oppe at køre, dur far ikke. Han må ikke ret gerne være med til at trøste. Han lagde sin hånd på min skulder, men det ville hun ikke have. Hun fik nu ikke lov til at bestemme det, og så affandt hun sig med det.
Er det et adfærdsproblem det her skrigeri, hun er vel reelt i alderen, hvor de små begynder at frigøre sig? Desperationen i hendes øjne får os også til at tænke på, om hun er angst. Om natten klynker hun temmelig meget i søvne for tiden. Hun vågner også utrolig mange gange, i perioder i nattens løb, kan hun kalde på os hvert kvarter. Det plejer hun ellers ikke.
Jeg glæder mig til at høre fra dig, for vi ender da med en høreskade, hvis det fortsætter.
Med venlig hilsen
Signes mor