Svar: Irriteret slimhinde

30. april 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Lina

Umiddelbart vil jeg ikke anbefale den grønne allomin, hvis I ønsker at skåne jeres drengs mave - grøn allomin anbefales til børn med tendens til forstoppelse og den indeholder citronsyre, så derfor vil det ikke være mit første valg. I kan derimod godt forsøge jer med den blå allomin. Alternativt skal I forsøge jer med Nutramigen eller Profylac som man ved har dokumenteret effekt mod mælkeallergi, det er dog ret dyrt, men hvis lægen har sagt at jeres dreng ikke skal have mælkeprodukter så er det måske dette I skal købe... Det får I på apoteket.

Hvis jeres dreng har det der hedder reflux, som er opkastninger, sure opstød, og virker til at være irriteret over at der kommer ...

Annonce

... mavesyre op i munden (halsbrand og svien i halsen) så skal I købe en speciel erstatning som hedder enfamil. Den fås også på apoteket.

Jeg er i tvivl om hvad lægen helt præcist har sagt til jer og måske skal I kontakte lægen igen for at høre, hvad han mener I skal gøre, så I er sikre på at gøre det hele rigtigt.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Jeg tænker at det vil være godt at give din dreng bananer men også havregrød er godt til at give lidt ro i maven. Ris og godt kogte grøntsager er også godt og du kan f.eks. give ham mos af jordskokker og asparges eller kartofler og andre rodfrugter. Kogt vand eller lidt kamillete kan også være en god idé.

Håber at ovenstående hjælper jer lidt videre. Rigtig god bedring med ham:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

2. november 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Afføring 3-4 gange dagligt

Hej Helen. Vi har en datter på 6 1/2 mdr. Da far snart skal overtage barsel,...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor