Svar: Børneeksem - 23 mdr.

18. april 2007

Kategori:
Alder:
23 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Line

Jeg synes det vil være relevant at du lige vender det med lægen. Jeg er ikke helt sikker på indholdsstofferne i kopattesalve og er derfor ikke sikker på at dette er den bedste creme at bruge - jeg synes derfor du lige bør få lægen til at se på eksemen, når den er der og drøfte behandlingen med ham.

Du har naturligvis ret i at sålænge din dreng ikke virker generet at det og i øvrigt er sund og rask og ikke virker til at have nogen form for allergi, så behøver man ikke haste til lægen. Generelt synes jeg dog at det er fornuftigt altid lige at få en lægelig vurdering ind over, så man ikke kommer til at 'fejldiagnosticere' og måske behandle ...

Annonce

... uhensigtsmæssigt.

Du skal være opmærksom på at børneeksem ofte klør, især hvis barnet har det varmt. Derfor er luftigt bomuldstøj det rareste at have på. Det kan også være en god idé at klippe alle mærker af, så der ikke sidder noget i sømmen på f.eks. blusen og generer huden, derudover er det en rigtig god idé at bade i løbet af dagen og ikke om aftenen. Et bad om aftenen lige inden man skal i seng og putte under en varm dyne, kan få eksemen til at klø mere.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Håber mine overvejelser kan hjælpe dig lidt videre. Jeg ved at apotekerne plejer at have forskellige pjecer som omhandler børneeksem, - her kan du finde gode råd om behandling.

Rigtig meget held og lykke fortsat:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor