Brev:
Børneeksem - 23 mdr.
18. april 2007
Alder:
23 mdr.
Børneeksem  - 23 mdr.
Hej Helen,
Jeg har lige siddet og klikket mig lidt rundt i Babylex'en og faldt over børneeksem.
Vores dreng på 23 måneder har ofte meget rødt udslæt i knæhaserne, og sjældnere i armhulerne. Det kommer og går meget, og han virker ikke på nogen måde generet af det, men pædagogerne i hans vuggestue har flere gange påpeget det og ment, at vi burde få det undersøgt af lægen.
Jeg ved ikke, om det kan være børneeksem, men det kunne godt lyde sådan ud fra den beskrivelse, jeg læste nu. Men, er det nødvendigt at slæbe ham til lægen, når det ikke genererer ham? Jeg smører ham ofte med kopattesalve, og det tager det næsten med det samme. Og som sagt kommer og går det under alle omstændigheder så meget, at det næsten er umuligt at sikre sig, at udslættet faktisk er der den dag, vi får en tid hos lægen.
Han er i øvrigt sund og rask og har ikke ellers nogen allergier.
Jeg ser frem til at høre fra dig :-)
Venlig hilsen
Line