Svar: Forkølelse 8 mdr.
11. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Kære T.
Ja det er ærgeligt med alle disse forkølelser, lad os håbe at vi snart får lidt varme, det trænger vi alle til:o)
Jeg synes at lidt lun mælk er lagt at foretrække fremfor juice til din datter. Derudover kan du give hende lidt lun te, det vil være helt okay både i forhold til hendes alder og i forhold til det at hun er forkølet og hoster. Du kan give hende lidt kamille og hun må også gerne få lidt sukker i - det kan være ca 1 tsk til 100ml kogt vand/te.
Hvor hurtigt du kan fjerne den sene aftenflaske afhænger meget af hvor god hun er til at tage sit behov i løbet af dagen. Derudover så afhænger det også af hvor stor betydning den flaske har i forhold til at kunne sove natten igennem. Den er langt at foretrække frem for at hun begynder at vågne kl. 01.
Nogle børn vil allerede kunne undvære den i 6-7 måneders alderen, men det er efter min mening de færreste. De fleste vil være omkring 10 måneder ofte. Her er overgangsperioden ovre og barnet er i stand til at spise rigtig godt dagen igennem. Samtidig er separationsfasen over og barnet begynder derfor også at sove mere roligt. Men igen er der aldrig regler uden undtagelse, så du skal ikke tage det for mere end det er:o)
Rigtig god bedring med hende, håber at I kommer hurtigt igennem det:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske