Brev:
Forkølelse 8 mdr.
11. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Forkølelse 8 mdr.
Hej Helen
Nu har vores datter rundet 8 mdr og for første gang blevet forkølet. Hun har haft feber de sidste to dage og derfor kun ringe appetit, men det er dog lykkedes at få næsten samme mængde væske i hende som vanligt og vi har tilbudt til æblejuice og vand ekstra. Hun sovet med eleveret hovedgærde, får dryppet næse med saltvand og trives iøvrigt fint når bare feberen holder sig under 38,5.
Men nu er hun så begyndt at hoste lidt, specielt om natten. Når hun græder om natten lyder gråden lidt hæs og vi har forsøgt med vand, både i kop og på flaske som hun absolut IKKE vil have. Har selv lige været forkølet (så det er sikkert mig der har smittet :-) ) og kan godt huske fornemmelsen i halsen af at stemmen var påvirket og synes det var rart med vand.
Jeg har så i stedet tilbudt hende lidt lun mælk (hun spiser jo ellers ikke om natten fra 22 til 6) og det har hjulpet.
Men fra arbejde med hjerneskadede ved jeg at mælk kan fremkalde mere slim og juice derimod kan mindske slim, men jeg synes jo ikke at min datter skal have juice om natten...?
Har du andre gode råd til at mindske hoste og ru "stemme"?
Så lige et tillægsspørgsmål. Når alt det her sygdom er overstået (hun skal jo have nok væske), i hvilken alder kan man så begynde at fjerne den sene flaske kl. 22? Hun har ingen tænder endnu, men jeg synes jo ikke at hun skal have mad når tænderne er børstet.
Tak for god rådgivning.
Hilsen T.