Forkølelse 8 mdr.

11. marts 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Forkølelse 8 mdr.

Hej Helen

Nu har vores datter rundet 8 mdr og for første gang blevet forkølet. Hun har haft feber de sidste to dage og derfor kun ringe appetit, men det er dog lykkedes at få næsten samme mængde væske i hende som vanligt og vi har tilbudt til æblejuice og vand ekstra. Hun sovet med eleveret hovedgærde, får dryppet næse med saltvand og trives iøvrigt fint når bare feberen holder sig under 38,5.

Men nu er hun så begyndt at hoste lidt, specielt om natten. Når hun græder om natten lyder gråden lidt hæs og vi har forsøgt med vand, både i kop og på flaske som hun absolut IKKE vil have. Har selv lige været forkølet (så det er sikkert mig der har smittet :-) ) og kan godt huske fornemmelsen i halsen af at ...

Annonce

... stemmen var påvirket og synes det var rart med vand.

Jeg har så i stedet tilbudt hende lidt lun mælk (hun spiser jo ellers ikke om natten fra 22 til 6) og det har hjulpet.
Men fra arbejde med hjerneskadede ved jeg at mælk kan fremkalde mere slim og juice derimod kan mindske slim, men jeg synes jo ikke at min datter skal have juice om natten...?
Har du andre gode råd til at mindske hoste og ru "stemme"?

Så lige et tillægsspørgsmål. Når alt det her sygdom er overstået (hun skal jo have nok væske), i hvilken alder kan man så begynde at fjerne den sene flaske kl. 22? Hun har ingen tænder endnu, men jeg synes jo ikke at hun skal have mad når tænderne er børstet.

Tak for god rådgivning.

Hilsen T.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39