Alkohol og amning

11. marts 2007

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Alkohol og amning

Kære Helen

Min datter er nu snart 6 måneder. Jeg ammer hende hele dagen, om aftenen er hun begyndt at få lidt grød og mme af flaske da jeg ikke helt kan følge med hendes mælkebehov længere. Hun bliver også stadig ammet en enkelt gang om natten. Nu til spørgsmålene...

Jeg er blevet inviteret i byen og kunne godt tænke mig at drikke alkohol. Vi har snakket om at min kæreste/min datters far skal passe hende og ...

Annonce

... give hende flaske om natten. Men hvad med næste dag, hvis jeg har drukket alkohol, måske 5-6 genstande? Hvor længe skal jeg vente med at amme? Skal jeg bare lade være at drikke? Burde jeg vente til jeg ikke ammer længere?

Jeg kunne godt tænke mig at drikke, men plages samtidig af dårlig samvittighed. Er det synd hvis hun er vant til at blive ammet og pludselig skal have flaske?

Tak for en god side.
Knus

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!