Brev:
Alkohol og amning
11. marts 2007
Alder:
5 mdr.
Alkohol og amning
Kære Helen
Min datter er nu snart 6 måneder. Jeg ammer hende hele dagen, om aftenen er hun begyndt at få lidt grød og mme af flaske da jeg ikke helt kan følge med hendes mælkebehov længere. Hun bliver også stadig ammet en enkelt gang om natten. Nu til spørgsmålene...
Jeg er blevet inviteret i byen og kunne godt tænke mig at drikke alkohol. Vi har snakket om at min kæreste/min datters far skal passe hende og give hende flaske om natten. Men hvad med næste dag, hvis jeg har drukket alkohol, måske 5-6 genstande? Hvor længe skal jeg vente med at amme? Skal jeg bare lade være at drikke? Burde jeg vente til jeg ikke ammer længere?
Jeg kunne godt tænke mig at drikke, men plages samtidig af dårlig samvittighed. Er det synd hvis hun er vant til at blive ammet og pludselig skal have flaske?
Tak for en god side.
Knus