Svar: Tandfrembrud og mavekneb
10. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Karina
Det lyder ikke som om din datter er helt rask i øjeblikket og jeg tænker at det naturligvis godt kan handle om tandfrembrud, men det er måske mere sandsynligt at hun har fået en maveinfektion eller måske har hun ondt i ørerne - hun er jo forkølet skriver du?
Du bør overveje om du skal få en læge til at se på hende, så du er sikker på at hun ikke har en infektion, ondt i ørerne osv. Derudover tænker jeg at du måske skal prøve med lidt 'skåne kost'.
Giv hende f.eks. havregrød og når du giver hende kød så vælg den lyse type som f.eks. kylling. Det samme med valg af brødprodukter - prøv med noget lyst og dog stadig fiberrigt - jeg ved ikke hvad du kan få hvor du bor. Vælg også de lidt mildere grøntsager som kartoffel, blomkål og gulerod og kog det vand hun drikker i øjeblikket.
Derudover tænker jeg at det jo også kan handle lidt om hendes alder, hun har jo en alder nu hvor hun så småt er igang med separationsfasen og der sker udviklingsmæssigt rigtig meget med hende lige nu, - ved et større udviklingsspring bliver børn ofte mere pylrede og 'morsyge' - vil helst være på arm hele tiden. Det er dog en fase og det går over igen.
Håber at du kan bruge lidt af mine tanker. Rigtig god bedring og rigtig meget held og lykke med hende fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske