Tandfrembrud og mavekneb

10. marts 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Tandfrembrud og mavekneb

Hej Helen

Jeg er ved at gaa ud af mit gode skin, jeg ved ikke hvad der er "galt med min datter, hun er i hvert tilfaelde ikke sig selv!

Hun er 7,5 mdr. og maaske det er taenderne som er paa vej? Men hun opfoerer sig som om hun har ondt i maven, vil ikke rigtig spise og naar hun endelig gaar med til at aabne munden, saa skeen kan komme ind, er det meget lidt hun spiser. Naar jeg ammer hende kan hun efter 1-2 min stikke i et hyl som varer i 3-5 sek, hun speander i flisbue og spraller med benene. Men saa lidt efter spiser hun igen.

Men hun begynder igen at graede efter et meget kort stykke tid for til sidst at opgive og vil saa op og side. Men saa vil hun ned igen og have bryst men begybder at graede igen. Nogle gange kan hun ogsaa finde paa at loefte hovedet/nakken og holde sig selv oppe ved hjaelp af mavemusklerne alt imens brystvorten stadig er i munden! Jeg ved ikke hvad der er galt med hende, hun er sig selv i mellemtiden naar hun ikke spiser, leger paa legetaeppet og smiler og griner osv.

Om aftenen er det meget svaert at faa hende til at sove, hun graeder hver gang jeg laegger hende i seng. Hun falder i soevn i min arm eller paa min skulder efter at jeg har gaaet op og ned ad stuegulvet i 30 min, men vaagner hurtigt naar jeg forsigtigt laegger hende ned i sin seng! Jeg har ondt i min krop fordi hun kun er tilfreds i mine arme dagen lang. Pu-ha, det er altsaa haardt!

Jeg har laest mig til at appetitloshed, feber, opkastning osv kan vaere tegn paa at taenderne er paa vej. Hun har kastet op een gang sidste fredag, har som sagt ikke nogen appetit, graeder meget men har paa intet ...

Annonce

... tidspunkt haft feber. Hun har haft lidt snot i naesen som jeg har loesnet med noget saltvand men har ikke virket syg som saadan!

Jeg har smurt creme paa hendes gummer i haab om at det var der smerten var men hun graeder stadig fuldstaendig ukontrolleret nogle gange!

Jeg har lagt maerke til at at naar hun prutter (sommetider prutter hun naar hun ammer og jeg kan maerke det med min haand som stoetter hende om numsen) saa er det at hun stikker i et hyl! Som om at det goer ondt paa hende at prutte!!? Hun kan vaagne midt om natten ogsaa og vaere fuldstaending utroestelig i 4-5 min og tier kun stille hvis hun kommer op paa skulderen, men gaar igang igen med at graede naar vi laegger hende i seng. Jeg tror hun kun falder i soevn pgr af traethed ikke fordi hun har det bedre.

Jeg har ikke rigtigt aendret paa hendes mad, dog var det een af de foerste dage hun fik fisk den dag hun kastede op (hun graed ikke bagefter og virkede ej heller slap) Jeg har saa givet hende hakket oksekoed med groentsager hele sidste uge og saa pludselig ser jeg at der er hele madstykker i hendes affoering - det er ikke sket foer og hun har tidligere spist tomat og loeg osv uden disse problemer.

Jeg gav hende lidt laktulose de foerste par doegn med fast foede da hun virkede som om hun havde problemer med at komme af med det men det har jeg ikke givet hende i over en uge og hun har haft affoering hver dag uden problemer - saa det kan ikke vaere forstoppelse! Hvad er dit bud paa disse problemer? Har tandfrembrud og mavekneb nogen sammenhaeng?

Ser meget frem til dit svar for jeg ved ikke hvad jeg skal goere.

Venlig hilsen
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år