Svar: Manglende lyst til flaske efter vaccine
14. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Hej Anja
Det lyder umiddelbart som om at din lille pige reagere lidt længe på vaccinen, hvis den alene skulle være årsag til at hun ikke rigtig gider flasken i øjeblikket. Er du sikker på at hun ikke er ved at få en tand eller har noget som generer hende i munden - måske er hun lidt forkølet og klotter let sammen i næsen når hun spiser af flasken eller måske er hun bare lidt klattet lige i øjeblikket.
I hvert fald spiser hun jo og hun lyder også til at være rigtig glad for skemaden, så jeg er ikke bekymret. De 500ml er nok til at dække hendes jernbehov og du må holde øje med hvor meget hun tisser. Hvis hendes bleer ikke rigtig er våde og du synes urinen er koncentreret, hvis du oplever hende mere sløv og generelt utilpas, så få lige lægen til at se på hende. Men hvis hun smiler, pludrer og egentlig har det meget godt, så vent et par dage og se om ikke det bliver bedre igen.
Rigtig god bedring med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske