Manglende lyst til flaske efter vaccine

14. januar 2007

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Manglende lyst til flaske efter vaccine

Hej Helen

Ville bare lige høre din mening, da jeg ikke helt ved om jeg bare er mor-pylret eller bekymret..

Hvor længe plejer børn at være påvirkede efter vaccination?
Vores datter fik sin 5 måneders vaccination fredag formiddag. Havde høj feber om natten og tynd mave (ikke diarré) i én ble, herefter normal afføring. Græder ikke meget, er feberfri og sover stort set som hun plejer, er dog mere urolig om natten og skal have sutten eller holde lidt i hånd en gang i mellem. Pludrer helt enormt meget i disse dage og spjætter med arme og ben.

Som udgangspunkt vil jeg sige, at hendes almene tilstand er fin, men at hun er en smule mere urolig og pjevset. Men hun vil ikke så gerne have flaske, vil næsten ikke engang have den ind i munden. Skal lokkes lidt til at tage den og spiser helt vildt uroligt. Spytter den ud og små græder. Det kunne næsten virke som om den gav hende ...

Annonce

... lidt kvalme? Jeg presser hende ikke og respekterer selvfølgelig når hun siger "nej tak".

Hun spiser grådigt 2 x 1 dl grød/mos om dagen (kunne sagtens spise mere) og vil meget gerne drikke vand (ikke mælk) af kop - kan nok godt drikke 60-70ml pr måltid.

Siden fredag har jeg lige akkurat fået 500 ml mælk i hende i døgnet. Har derfor puttet mælk i grød og mos (ca 150ml i alt).
Bør jeg give hende mere/mindre skemad i disse dage og hvor længe skal hun nægte flasken, før det er et problem?

Min læge fortalte ved undersøgelsen at "det er meget normalt at børn bliver påvirkede af vaccinationerne", men kom ikke nærmere ind på hvordan, andet end feber (hun fik også 40 i feber ved 1. vaccination, men ville gerne spise)..

Altså, ved godt at det ikke er alarmerende, da hun jo for så vidt har det fint, men hun har bare ALDRIG afvist mad/flasken før..

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren