Svar: Vægttab ved dreng på 8 mdr
1. december 2003
Alder:
8 mdr.
Kære Lise
Det bedste du kan gøre at at sørge for at din søn får en god og varieret kost. Gerne små hyppige måltider i løbet af dagen.
Ekstra fedtstof er altid godt. Derudover skal du sørge for at spare på sukkeret i maden. Det vil sige undgå saft og juice og mælkeprodukter med højt sukkerindhold. Sukkeret giver en tom mæthedsfornemmelse og tager pladsen op for den rigtige mad.
En del børn tager ikke så meget på i vægt omkring 8-9 mdr´s alderen, fordi de begynder at kravle og derfor bruger mere energi. Hvis din dreng i øvrigt virker til at trives og er glad og aktiv, så skal du ikke bekymre dig. Det vil være normalt at vægten ikke stiger voldsomt, det skal have sin tid. Det er rigtigt at et kg betyder meget i den alder, men det skal nok komme.
Det er godt at han er blevet rask.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske