Svar: Diarré af antibiotika
30. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Sofiemor
Hvor er det synd at din datter er blevet syg.
Du har fuldstændig ret i at penicillin giver tynd mave. Det vil være udmærket at give din datter risgrød, som er meget neutral, men du må også godt med den alder hun har give hende lidt havregrød, lidt A38 (3,5 %) eller lidt tykmælk.
Æbler er som du skriver en god idé og lidt reven æble kan gives både på tykmælk og på grød. Du må også gerne give hende lidt fortyndes æblejuice eller du kan købe æblejuice specielt til børn, som du finder på hylden med babymad.
Lidt brød, hvis hun har lyst til at tygge lidt i det, så er det også okay - f.eks. en tvebaklignende skorpe.
Ellers så er det bare om at give hende hvad hun har lyst til. Når man er syg, så må man godt forkæles lidt ekstra. Sørg også for rigeligt at drikke.
Rigtig god bedring med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske