Svar: Tynd mave - 5 mdr.
1. april 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Pia
Jeg synes I skal fortsætte med lidt grød, da både majs og risgrød er meget milde grødtyper. Især risgrøden kan måske virke lidt neutral på hendes maven.
Derudover vil det være godt at give hende lidt æblemos, især hvis du kan rive et rå æble på rivejernet. De rå æbler har positiv effekt på diarré. Prøv derfor med lidt rå reven æble på en portion risgrød og se hvordan maven reagerer på det.
Banan har også en stoppende virkning, så det kan også være et forsøg værd, men det kan også virke lidt voldsomt på maven da hun ikke er ældre.
Ellers kan man sige at en smule A38 kan have positiv virkning på tarmfloraen, men det er jo for tidligt at give hende dette, da hun kun er 5 mdr. Det bør i givet fald drøftes med lægen.
Kogt vand kan også være en idé.
Generelt kan man sige at ovenstående råd er gode at drøfe med lægen, da jeg jo ikke ved om jeres datter lige er blevet 5 mdr eller nu nærmer sig de 6 mdr. Derudover lyder det jo også som om hun har fået en eller anden form for maveinfektion.
God bedring med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske