Tynd mave - 5 mdr.

1. april 2006

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Tynd mave - 5 mdr.

Kære Helen,

Vi har et spørgsmål i forbindelse med vores 5 mdr. gamle datter. Hun har fået overgangskost den sidste måned. Med stor succes!

Vi startede i det små med kartoffel-gulerodsmos om aftenen og har den sidste halvanden uge ligeledes givet hende majsgrød til frokost.

I begyndelsen var der ingen problemer med maven, men den sidste uge har hun haft meget tynd mave og afføring hver gang hun er blevet ammet (og nogle gange også ind i mellem). Det betyder at hun har afføring 7-8 gange i døgnet, med meget rød numse til følge. Hun har ligeledes afføring om natten, hvilket hun ellers aldrig har haft. Det forstyrer ...

Annonce

... også hendes ellers meget flotte sammenhængende nattesøvn.

Vi har forsøgt at trappe lidt ned på skemaden - for at skåne hendes tarmsystem - men hun savner det og efterspørger det, når vi andre spiser.

Hvis vi udelukker, at det er er en influenza-ligende periode (hun trives som normalt og er ikke ked af det eller sløj), kan det det så skyldes guleroden i mosen? Eller andet? Er der mon noget vi kan gøre for at hjælpe hende af med den tynde mave, evt. noget andet skemad, som måske kunne virke 'lidt stoppende'? Eller er der andet som måske kunne have en gavnlig effekt og hjælpe maven på ret køl igen.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.