Brev:
Tynd mave - 5 mdr.
1. april 2006
Alder:
5 mdr.
Tynd mave - 5 mdr.
Kære Helen,
Vi har et spørgsmål i forbindelse med vores 5 mdr. gamle datter. Hun har fået overgangskost den sidste måned. Med stor succes!
Vi startede i det små med kartoffel-gulerodsmos om aftenen og har den sidste halvanden uge ligeledes givet hende majsgrød til frokost.
I begyndelsen var der ingen problemer med maven, men den sidste uge har hun haft meget tynd mave og afføring hver gang hun er blevet ammet (og nogle gange også ind i mellem). Det betyder at hun har afføring 7-8 gange i døgnet, med meget rød numse til følge. Hun har ligeledes afføring om natten, hvilket hun ellers aldrig har haft. Det forstyrer også hendes ellers meget flotte sammenhængende nattesøvn.
Vi har forsøgt at trappe lidt ned på skemaden - for at skåne hendes tarmsystem - men hun savner det og efterspørger det, når vi andre spiser.
Hvis vi udelukker, at det er er en influenza-ligende periode (hun trives som normalt og er ikke ked af det eller sløj), kan det det så skyldes guleroden i mosen? Eller andet? Er der mon noget vi kan gøre for at hjælpe hende af med den tynde mave, evt. noget andet skemad, som måske kunne virke 'lidt stoppende'? Eller er der andet som måske kunne have en gavnlig effekt og hjælpe maven på ret køl igen.
Med venlig hilsen
Pia