Svar: Manglende appetit - 11 mdr.
18. december 2005
Alder:
11 mdr.
Kære Mai-Brit
Hvis du synes at Alfred virker slap, apatisk og du ikke kan få ham til at spise, så synes jeg du skal gå til lægen. Hvis han virker glad og frisk nok, men stadig 'bare' har lidt tynd mave, så ville jeg nok se det lidt an. Alternativt kan du ringe til lægen imorgen tidlig og lige høre hvad lægen synes. Sammen kan I så blive enige om hvad der er bedst.
Læs i øvrigt om børn og sygdomme på www.sygeborn.dk
Med hensyn til Alfreds gråd om aftenen/natten, så hænger det sikert både sammen med det ændrede værelse og med hans mavepine og utilpashed i øvrigt. Lad ham lege på værelset i løbet af dagen, lad ham sidde i sengen, som han jo kender, så han atter følger sig tryg ved omgivelserne og se om det hele så ikke blive bedre i løbet af nogle dage. Sandsynligvis i takt med at han bliver mere rask.
Alfred er jo højst sandsynligt blevet smittet af sin far:o)
Rigtig god bedring.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske