Brev:
Tremmeseng, renlighed, søskende
20. december 2005
Alder:
16 mdr.
Tremmeseng, renlighed, søskende
Hej Helen
Et par spørgsmål...
- Hvornår flytter børn fra tremmeseng til almindelig seng? Ca. alder/tegn/størrelse.
- Hvad kikker jeg efter hos Maja mht. tegn på at hun er motiveret for at sidde på potte/blive renlig (hun er endnu alt for lille endnu - det ved jeg. Hun er begyndt at komme og hente mig for at blive skiftet når hun har lavet stort og man kan tydelig se på hende når hun tisser (hun går helt i stå og får kuldegysning når hun er færdig - sjovt ik?).
Hvad gør jeg bedst for at understøtte motivationen når den kommer - og ikke presse men blot matche hende?
- Det store søskendespørgsmål...... vi overvejer at Maja skal være storesøster om f.eks. 1 år (hvis det kan lade sig gøre). Hun vil da være ca. 2½. Hvad er fordele og ulemper ved at det er så tidligt, hvad skal man være ekstra opmærksom på (hun er jo da stadig så lille at hun har svært ved at behovsudsætte, fortælle præcist hvad hun vil mv). Er der ting man kan gøre/rutiner/ måder at skrue hjem/dag sammen på så det giver mest plads til alle parter.
Ja det var et par ting der rumlede i mit hoved - glæder mig til at få din vinkel på det.
:-) Lene og Maja