Svar: Bio-strath og feber ved tænder
29. november 2005
Alder:
14 mdr.
Hej Tina
Sundhedsstyrelsen anbefaler ikke bio-strath, hvorfor jeg heller ikke kan anbefale dig dette.
Med hensyn til tænder, så er det korrekt at forældre oplever at deres børn får feber i forbindelse med tandfrembrud. En temperatur på 40 er dog høj og det kunne måske godt skyldes andre ting. F.eks. forkølelse eller andet.
Der findes så vidt jeg ved ikke dokumentation for at der skulle være en sammenhæng imellem tandfrembrud og feber, men det er som sagt korrekt at flere forældre oplever en sammenhæng.
Hvis hun har meget ondt for tænder, så være opmærksom på at du kan købe 'dolodent' som er lokalbedøvende. Deet er vigtigt kun at komme det på gummerne, da det kan bedøve i svælget, hvis det kommer der, hvilket jo kan være farligt. Men på gummerne kan det hjælpe - måske til en roligere nat.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske