Svar: Trøske - 3 mdr.
12. november 2005
Alder:
3 mdr.
Kære Mor
Det lyder sandsynligt at din søn også har fået trøske forneden (som svampeinfektion), når han har det i munden. Det ses ofte.
Hvis du ammer, skal du være opmærksom på at du også kan få svamp i brystet, hvilket skal behandles, ellers kan I blive ved med at smitte hinanden.
Danskvand er godt at bruge i munden, - effekten af kamillete er nok tvivlsom. Du kan også købe trøskesaft på apoteket og du kan købe brentangel - til brug i munden.
Til forneden kan du købe en brentan babypasta i håndkøb, hvis det ikke er nok, må du have brentan som er en kraftigere styrke og det får du via egen læge.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske