Brev:
Meget morsyg pige på 15 mdr.
13. november 2005
Alder:
15 mdr.
Meget morsyg pige på 15 mdr.
Kære Helen
Nu er min datter blevet 15 måneder og det er virkelig en skøn alder. Hun trives fint både hjemme og i vuggestuen. Dog skal fortælles, at hun er meget syg - ca. 2 uger rask og 1 uge syg - sådan har det været siden august hvor hun startede i vuggestuen. Hun kan endnu ikke gå selv, men kan næsten løbe bare hun får en finger. Hun møffer ellers rundt på numsen.
Mit spørgsmål er dog noget helt andet:
Sagen er den, at hun er MEGET morsyg. Det er selvfølgelig dejligt, at hun er glad for mig. Der er ikke noget mere bekræftende, end når hun smiler, når hun ser mig og skynder sig at give mig et kæmpe knus. Men lige for tiden - det har nu varet ca 1 mdr - er det stort det kun mig det gælder herhjemme og ude.
Far kan godt lege i stuen med hende, men hurtigt vil hun op og leder efter mig. Når der skal trøstes, er det ligeledes stort set kun mig, der kan bruges. Hun græder, når jeg går ud af et rum, selvom far er sammen med hende. Hvis jeg laver mad, og hun kommer ud i køkkenet med far, VIL hun over på min arm - hun græder og græder indtil hun kommer over til mig - også selvom hun kan se, at jeg er der og sidder på fars arm. Ja, som du kan høre, er det allerede "slemt", når det gælder far, så jeg behøver sikkert ikke fortælle, at hun ikke vil være hos andre, hvis jeg er tilstede.
Måske er det mere eller mindre normalt? Men jeg er lidt i tvivl om, hvad det betyder.
Er det vigtigt, at hendes behov for mig bliver opfyldt, så hun ikke får "traumer"?
Mange Hilsner fra
Susanne