Svar: Ømme led
24. oktober 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Camilla
Brevkassen her er alle spørgsmål om børn og familie, som kan være sundhedspleje relevante og derfor er det naturligvis helt i orden at du stiller spørgsmål vedrørende dig selv.
Jeg er slet ikke i tvivl om at din fødsel spiller ind på de problemer du har nu og jeg synes det vil være helt relevant at du får en henvisning til fysioterapeut igen.
Du kan naturligvis også henvende dig til en privat praktiserende fysioterapeut, men hvis du får lægen ind over, så er det billigere for dig.
Jeg vil umiddelbart tro at det ville være godt for dig at få nogle øvelser du skal lave, for at styrke muskulaturen i din bækkenbund. Sandsynligvis vil det også være godt for dig at lære korrekt løfteteknik, så du ikke bruger dine muskler og din bækkenbund forkert og dermed belaster den unødigt. Også når du har hypermobileled, er det meget vigtigt.
Måske vil det også være godt at du fik et støttebælte, men det må du snakke med fysioterapeuten om.
Dejligt at høre at ferien i øvrigt gik godt, håber de er kommet sig over forkølelsen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske